Terveys: Jopa kol­man­nes muis­ti­sai­rauk­sis­ta olisi eh­käis­tä­vis­sä viiden sormen oh­jeel­la

Koulut: Luo­to-ryh­mäs­sä saa opis­kel­la omaan tahtiin – "Täällä ei tar­vit­se pelätä mi­tään", Riina kehuu

Mainos: Talvitarjouksena Rantalakeus Digi tai myös painettu lehti, katso tarjoukset tästä

Tilaajille

Ol’ lau­tal­la pie­noi­nen kah­vi­la... – Mitä ta­pah­tuu Me­ri­sil­lal­le ja Me­ri­luo­dol­le, kun Hai­luo­toon tulee kiinteä yhteys? Voisiko se jatkaa lii­ken­nöin­tiä?

Voisiko autolautta liikennöidä lähivesillä tästä huolimatta?

Hailuoto

Sosiaalisessa mediassa on heitelty villejä visioita Hailuodon tulevaisuudesta. Myös lauttojen kohtalolla on leikitelty.

Esimerkiksi matkailuyrittäjä Hannu Korpelalle esitettiin ajatus, että hän voisi ostaa autolautan ja järjestää matkailijoille nostalgisia meriretkiä Hailuotoon tai vaikka lauttatanssit. Merikapteenina työskennellyttä Korpelaa ajatus naurattaa.

– Pitäähän niitä ideoita pallotella ja unelmia ja haaveita olla, mutta jokainen merenkäyntiä vähänkään tunteva tietää, ettei se ole taloudellisesti mahdollista. Lautta ei soveltuisi matkustajaliikenteeseen mitenkään, ja sen käyttökustannukset olisivat valtavat.

Finferriesin mukaan Hailuodon lauttojen vuotuiset kustannukset ovat kuusi miljoonaa euroa.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita Hailuodon kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehti keskiviikkoisin ja arkisto Kuvagalleriat, videot ja livelähetykset Uutiset sähköpostiisi keskiviikkoisin