Tilaajaetu: Pe­li­lip­pu­ar­von­ta Kär­pät-JYP to 29.9. peliin. Osal­lis­tu tästä ja lähde kaverin kanssa kan­nus­ta­maan Kärpät voit­toon!

Maa­nan­tai­na alkanut toinen ict-alan lakko vai­kut­taa myös Ran­ta­la­keu­den asia­kas­pal­ve­luun, asiak­kai­ta pyy­de­tään asioi­maan ver­kos­sa it­se­pal­ve­lun kautta

Maanantaina 9. toukokuuta alkanut toinen ict-alan lakko vaikuttaa myös Kaleva Median asiakaspalveluun.

Kaksiviikkoisen lakon aikaan noin 60–70 prosenttia asiakaspalvelun tuottavista Nesenta Oy:n työntekijöistä on lakon vuoksi poissa töistä. Tästä seuraa, ettei palvelutaso ole sitä mitä normaalisti, vaan noin 40 prosenttia puheluista jää vastaamatta. Takaisinsoittojärjestelmä on otettu pois käytöstä, koska takaisinsoittoja ei ehditä tehdä.

Myös sähköpostien ja muiden sähköisten kanavien kautta tulevien yhteydenottojen käsittely kestää normaalia kauemmin.

Useimmat asiakaspalveluasiat voi hoitaa verkossa osoitteessa koillissanomat.fi/asiakaspalvelu tai klikkaamalla tätä linkkiä.

– Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta vaivaa. Pyydämme käyttämään itsepalvelukanavia, sanoo asiakkuusjohtaja Petri Karjalainen.

Aiempi ict-alan lakko päättyi sunnuntai-iltana kello 23.59.

Ammattiliitto Pro hylkäsi sunnuntaina Jukka Ahtelan jättämän sovintoesityksen työriitaan ja antoi uuden lakkovaroituksen.

Jos sovittelussa ei synny tuloksia, kolmas kahden viikon lakko alkaa 23. toukokuuta.

Ict-alan lakko koskee kaikkia teleoperaattoreita, verkonrakennusyhtiöitä ja niiden alihankkijayrityksiä, joissa noudatetaan Pron ja Paltan välistä työehtosopimusta. Kaikkiaan sopimuksen piirissä on noin 12 000 henkilöä.

Alalla on käyty työehtosopimusneuvotteluja joulukuusta lähtien. Työehtosopimuksen voimassaolo loppui helmikuun lopussa.