Tilaajille

Oksat not­ku­vat nyt pih­la­jan­mar­jo­ja – Näin hyö­dyn­nät run­sas­kui­tuis­ta c-vi­ta­mii­ni­pom­mia

Tänä syksynä pihlajanmarjoista ei ole pulaa. Toiminnanjohtaja Birgitta Partanen Arktiset Aromit ry:stä kommentoi, että ravintopitoisia pihlajanmarjoja voisi hyödyntää huomattavasti enemmän niin kotitalouksissa kuin teollisuudessakin.

Pihlajanmarjoja voi käyttää kotona monenlaiseen ruuanlaittoon.
Pihlajanmarjoja voi käyttää kotona monenlaiseen ruuanlaittoon.
Kuva: Vesa Joensuu

Tänä syksynä pihlajanmarjoista ei ole pulaa. Toiminnanjohtaja Birgitta Partanen Arktiset Aromit ry:stä kommentoi , että ravintopitoisia pihlajanmarjoja voisi hyödyntää huomattavasti enemmän niin kotitalouksissa kuin teollisuudessakin.

Uusien ravintosisältötietojen mukaan pihlajanmarja on runsaskuituisimpia marjojamme. Se sisältää roppakaupalla c-vitamiinia, pitoisuuden ovat hillan luokkaa. Pihlajanmarjassa riittää myös kaliumia ja e-vitamiinia.