Li­min­gan kunnan verk­ko­si­vuil­la auttaa käyttää jat­kos­sa chat­ti­bot­ti – Apu-Aa­pi ei ymmärä yk­si­tyis­koh­tai­sia ky­sy­myk­siä, mutta ohjaa li­sä­tie­to­jen äärelle

Liminka

Limingan kunnan nettisivuilla on otettu tällä viikolla käyttöön chattibotti. Se on ristitty Apu-Aapiksi.

Apu-Aapi ei vastaa yksityiskohtaisiin kysymyksiin, mutta se ohjaa usein kysytyimpien palveluiden luo.

– Esimerkiksi yhteystiedot, aukioloajat ja terveyspalvelut ovat useimmin etsittyjä asioita kunnan verkkosivuilta, elinkeinojohtaja Teemu Haapala jatkaa.

Chattibottia opetetaan matkan varrella vastaamaan myös sellaisiin kysymyksiin, joissa se ei vielä osaa olla avuksi.

– Jos huomaat, että Apu-Aapi ei osaa vastata johonkin tärkeään kysymykseen, niin laita viestiä joko Apu-Aapin kautta tai suoraan sähköpostilla osoitteeseen: palaute@liminka.fi. Apu-Aapi on kyllä nopea oppimaan!, Haapala kannustaa.

Kunnan nettisivut itsessään ovat muutostyön alla ja kevään aikana kuntalaiset pääsevät käyttämään nykyaikaisia ja saavutettavia sivuja.

– Ennen sivujen julkaisemista teemme käytettävyystestauksen, jolla varmistamme, että eri asiakasryhmät löytävät hakemansa mahdollisimman helposti, Teemu Haapala kertoo.