Limingan kunnan nettisivuilla on otettu tällä viikolla käyttöön chattibotti. Se on ristitty Apu-Aapiksi.
Apu-Aapi ei vastaa yksityiskohtaisiin kysymyksiin, mutta se ohjaa usein kysytyimpien palveluiden luo.
– Esimerkiksi yhteystiedot, aukioloajat ja terveyspalvelut ovat useimmin etsittyjä asioita kunnan verkkosivuilta, elinkeinojohtaja Teemu Haapala jatkaa.
Chattibottia opetetaan matkan varrella vastaamaan myös sellaisiin kysymyksiin, joissa se ei vielä osaa olla avuksi.
– Jos huomaat, että Apu-Aapi ei osaa vastata johonkin tärkeään kysymykseen, niin laita viestiä joko Apu-Aapin kautta tai suoraan sähköpostilla osoitteeseen: palaute@liminka.fi. Apu-Aapi on kyllä nopea oppimaan!, Haapala kannustaa.
Kunnan nettisivut itsessään ovat muutostyön alla ja kevään aikana kuntalaiset pääsevät käyttämään nykyaikaisia ja saavutettavia sivuja.
– Ennen sivujen julkaisemista teemme käytettävyystestauksen, jolla varmistamme, että eri asiakasryhmät löytävät hakemansa mahdollisimman helposti, Teemu Haapala kertoo.