Katso video: Su­ku­pol­vet koh­ta­si­vat kem­pe­le­läis­ten miesten tal­vi­so­taan lähdön muis­to­mer­kil­lä – "­Muis­tan kun isä lähti sotaan"

13. lokakuuta vuonna 1939 suojeluskunnan talolta lähti miehiä puolustamaan Suomea. Talon viereen Rasvatielle on pystytetty kempeleläisestä graniitista valmistettu muistomerkki.

Kempele
Talvisotaan lähteneiden muistomerkillä kunniavartiostossa Kempeleen reserviläiset ry:n Risto Juvonen ja Kari Pentti.
Talvisotaan lähteneiden muistomerkillä kunniavartiostossa Kempeleen reserviläiset ry:n Risto Juvonen ja Kari Pentti.
Kuva: Tiina Jokinen

– Tälle paikalle, tasan 84 vuotta sitten, kokoontui kempeleläisiä miehiä, jotka lähtivät talvisotaan puolustamaan Suomea, tilaisuuden avannut kunnallisneuvos Pertti Sankilampi julisti.

Ilmoita asiavirheestä