Tilaajille

KMT-mit­taus: Lähes kaikki suo­ma­lai­set lukevat sa­no­ma­leh­tiä – di­gi­taa­li­se­na jo 86 pro­sent­tia

Digitaalisten sisältöjen käyttö on kasvussa.

Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2020) mittauksen mukaan 95 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista lukee sanomalehtiä. Sanomalehtien lukeminen on hyvin tasapuolista: sanomalehdet tavoittavat eri ikäisistä suomalaisista 92–97 prosenttia, kaikissa ammattiryhmissä työskentelevistä 92–98 prosenttia ja eri tuloisista kotitalouksista 93–98 prosenttia.

Sanomalehtisisältöjä lukee digitaalisena 86 prosenttia suomalaisista, 25–44-vuotiaista 93 prosenttia. Vähiten sanomalehtien digitaalisia kanavia käyttävät 65 vuotta täyttäneet, joskin heistäkin jo kolme neljästä (74 prosenttia) lukee digitaalisia sanomalehtiä joko paperilehden ohella tai pelkästään digitaalisina.