Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan kesän ajalle - tutustu ja hae tästä

Lukijalta
Tilaajille

Ketä kes­kit­tä­mi­nen pal­ve­lee, kysyy kem­pe­le­läi­nen Tuula Väy­ry­nen: "Ter­ve­kin väsyy pu­he­li­men tuut­taus­po­lun var­rel­la oman hen­ki­löl­li­syy­ten­sä to­dis­ta­mi­seen"

Törmäsin lehtiotsikkoon ”Byrokratian helvetti terveydenhuollossa”. Oman yksittäisen kokemuksen vuoksi aloin miettiä samaa.

Tarvitsin fysikaalista hoitoa, jonka maksaisi vakuutusyhtiö. Olin ottanut sähköisesti yhteyttä siihen monia kertoja. Se oli lähestynyt minua vain automaattisella kysymyssarjalla ”Olenko tyytyväinen palveluun”. Vastasin, etten tiedä, koska mitään palvelua ei ole vielä ollut.

Saatuani kunnanlääkäriltä hoitomää­räyksen ajattelin käyttää likietuista tuttua terapiaa. Se ei kuitenkaan käynyt, koska vakuutusyhtiöllä oli hoitoa koskevat sopimukset isojen yksityisten terveydenalan laitosten kanssa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.