Mainos: Tutustu Rantalakeus Digiin eurolla kuukausi - tilaa tästä

Lukijalta
Tilaajille

Ketä kes­kit­tä­mi­nen pal­ve­lee, kysyy kem­pe­le­läi­nen Tuula Väy­ry­nen: "Ter­ve­kin väsyy pu­he­li­men tuut­taus­po­lun var­rel­la oman hen­ki­löl­li­syy­ten­sä to­dis­ta­mi­seen"

Törmäsin lehtiotsikkoon ”Byrokratian helvetti terveydenhuollossa”. Oman yksittäisen kokemuksen vuoksi aloin miettiä samaa.

Tarvitsin fysikaalista hoitoa, jonka maksaisi vakuutusyhtiö. Olin ottanut sähköisesti yhteyttä siihen monia kertoja. Se oli lähestynyt minua vain automaattisella kysymyssarjalla ”Olenko tyytyväinen palveluun”. Vastasin, etten tiedä, koska mitään palvelua ei ole vielä ollut.

Saatuani kunnanlääkäriltä hoitomää­räyksen ajattelin käyttää likietuista tuttua terapiaa. Se ei kuitenkaan käynyt, koska vakuutusyhtiöllä oli hoitoa koskevat sopimukset isojen yksityisten terveydenalan laitosten kanssa. Paikkakunnaltani ei sellaista palvelua silloin löytynyt, joten minun täytyi soitella varausaikaa linjat kuumana Huitsin Nevadaan, jonnekin Helsinkiin. Palvelimiin vastasi ehkä muutama ihminen miljoonalle kysyjälle. Pahoiteltiin vain ruuhkaa.

Tervekin väsyy puhelimen tuuttauspolun varrella oman henkilöllisyytensä todistamiseen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehti keskiviikkoisin ja arkisto Kuvagalleriat ja videot Uutiset sähköpostiisi keskiviikkoisin